måndag 11 oktober 2010

Storpolo

Här kommer de utlovade bilderna på dotterns storpolos. Kanske kan det inspirera?

Den första storpolon, något uttöjd...

Dubbelsnurrad.


Den första blev så bra så det kom snabbt önskemål om en till....

Dubbelsnurrad. Värmer bra när hon cyklar.

Lite annat har det också blivit. Dottern ville ha nya raggsockor så jag provade Garngrossistens mönster där man stickar från tårna och upp till resårens slut. Lite knöliga att börja på och den typen av häl har jag aldrig gjort så den blev bäst på den andra sockan, men jag rekommenderar mönstret till att restgarnssockar, det är bara att sticka så långa skaft som garnet räcker till! Fiffigt!
Sen är min röda tröja klar. Jag är jättenöjd med den så jag kan nog använda mönstret igen! (visserligen skrev jag aldrig ner det, men den virkas från halsen och ner och början tog jag ur den senaste Crochetpartner-tidningen) Garnet är det röda som jag efterbeställde från Sländan. Det kommer från Kampes och har färgnummer 207.



Och till sist min vita mohairtröja som jag stickade lite snabbt på stickmaskinen...

Dagen efter fick jag ihop en tröja till i ett tweedaktigt garn i gråsvart, men ärmarna blev både för korta och för smala så den ligger undanstoppad i garderoben. Det är lite konstigt det där - när man inte vill det så växer allting när man tvättar det, men när man vill att det ska töja sig lite så är det kört. Undras om det är Murphys lag???

Jag virkade sönder min tumled förra veckan så jag fick nöja mig med att sticka och hjälpa syateljen med sprättning men i morgon ska jag försöka göra klart min egen storpolo. Hoppas den håller.... ;)

Kram på er allihop!

Inga kommentarer: